Jesse in Thailand

Traintrack to the north

Hallo allemaal,

De komende blogs zijn een beetje verlaat omdat ik het hier zoveel naar mijn zin heb dat ik er niet aan denk om de blog te schrijven. Ik ga nu vertellen over de traintrack to the north.

Maandagochtend vertrekken we met de auto naar lop buri (monkeytown) waarvandaan we 4 uur reizen naar Chum Saeng waar we op een kwekerij voor de koning van thailand verblijven. We slapen in een hutje zonder deuren en ramen dus slapen we eigenlijk in de openlucht, wat leuke ervaring was!

Dinsdags krijgen we een rondleiding op de kwekerij en bereiden we lunch met de gewassen van de kwekerij. Hierna stappen we weer op de trein richting Uttaradit, ook hier weer 4 uur in de trein. We checken in bij het hotel en bezoeken het Hero Monument.

Woensdag ontbijten we in een school waar we engels les gaan geven aan thaise leerlingen. Als eerste starten we met vragenrondes over elkaars leven en doen hierna een quiz met de leerlingen. Als laatste doen we verschillende spelletjes en moeten de verliezers de 'chicken dance' uitvoeren voor de hele groep. We bezoeken een winkelcentrum en gaan dan weer terug naar het hotel.

Donderdag moeten we 3 uur met de trein reizen naar Lampang waar we een tempel bezoeken en naar een lokale markt gaan.

Vrijdag bezoeken we een olifantenkamp waar olifanten verzorgd worden omdat ze bedreigd worden in Thailand. Ze worden goed verzorgt maar ook kun je met ze op de foto waar ik en de rest van de groep een gemixt gevoel bij kregen. Ze worden goed verzorgt maar er wordt wel geld mee verdiend door toerisme. Hierna rijden we ongeveer 2 uur naar Chiang mai. Waar we inchecken in het hotel en dan op onszelf naar de nachtmarkt gaat en hier een kijkje nemen.

Zaterdag bezoeken we een tempel in de bergen waar we zon driehonderd treden omhoog moeten lopen om de tempel te bereiken. Het was het zeker waard want de tempel was mooi om te zien. Na de tempel bezoeken we een hill tribe dorp waar ze verschillende dingen verkopen en verbouwen, waaronder ook wiet. Elke keer wanneer er een toerist liep kwamen de hill tribe people en vertelden ze dat ze wiet hadden, erg grappig om te zien! In de middag gaan we weer terug naar het hotel en blijven we bij het zwembad. In de avond bezoeken we wat tempels en gaan we opnieuw naar de nachtmarkt voor een voetmassage en ijs.

Zondag worden we gebracht naar chiang rai met een busreis die 2 uur duurt. Wanneer we daar aankomen nemen we afscheid van onze gids en gaan we wat eten en langs de nachtmarkt, waarna we een katcafe tegenkomen en ook hier maar even naar binnen gaan.

Deze week was leuk maar er was helaas weinig programma en zaten we vaak ver weg van het centrum gelegen. Dit was de minst leuke week die ik heb gehad in thailand, desondanks was het niet slecht en heb ik ook van deze week kunnen genieten.

Tinie

Leuk te horen dat het zo mooi isdaar

Esther

Leuk weer van jou te horen en dat je je zo vermaakt.
Ook wat dagen er bij aan plakken hoorde ik. Top.
Geniet ze! Tot laterrrrr.

Marcel

Mooi om te lezen en de foto's via Insta te zien. Veel plezier. Groetjes van mij.